jump to navigation

To do lijstjes… februari 5, 2008

Posted by drempelkindje in Uncategorized.
trackback

Gisteren realiseerde ik me plots dat ik alweer bijna 5 maanden ‘ver’ ben. Niet dat ik dat buikgewijs nog kan verbergen maar het is toch even schrikken plots. Ik zal dus dringend mijn to do lijstje vanonder het stof moeten blazen (doopsuiker, geboortekaartjes, geboortelijst, erkenning vaderschap, aangifte ziekenfonds, hospitalisatieverzekering, aanvraag kraamgeld …).

En het slaapkamertje in orde brengen want momenteel lijkt het wat op kamperen. Zo slaapt zoonlief sinds kort niet meer in zijn kamer maar in de logeerkamer die normaal gezien voor Drempelkindje is bestemd en momenteel nog wordt gebruikt als berging. En de kans ziet er met de dag kleiner uit dat hij ooit nog terug naar zijn eigen kamer wil, ook al is die groter en mooi ingericht. We zullen zijn hele inboedel dus moeten verhuizen van kamer. Maar eerst moet de logeerkamer worden opgeruimd. Het meeste zal richting zolder gaan en ook het containerpark of de kringloopwinkel kunnen rekenen op een milde donatie. 

En dan begin ik uiteraard te dagdromen over alles dat ik zou willen veranderen aan het huis (een nieuwe keuken met veel meer kastruimte – bergingruimte – een deftige vloerbedekking boven – een aangelegde tuin – nieuwe binnendeuren – een andere trap – een nieuwe zithoek …) maar waar we maar niet aan beginnen omdat we misschien toch nog verhuizen en dus niet teveel kosten willen maken die anders verloren zijn … Maar voor hetzelfde geld blijven we hier wel wonen dus we blijven in een cirkeltje rond draaien.

Hoe dan ook, Drempelkindje heeft een dak boven het hoofd en zal de eerste weken toch op onze slaapkamer slapen dus zelfs als de derde slaapkamer niet volledig in orde geraakt, hoef ik me nog geen zorgen te maken. Tenzij het een doorslagje is van zoonlief die van in het begin zijn eigen ruimte wou en dus al heel vlug onze slaapkamer verliet … 🙂

Reacties»

No comments yet — be the first.

Plaats een reactie